nedelja, 16. februar 2014

Veterni

Spodoben Kraški bonsajist mora imeti v svoji zbirki bonsajev, vsaj en primerek oblikovan v veternem slogu. Za povrh vsega je v tem primeru še ruj, ki je nekako zaščitni znak Krasa, pa še kakšen Kosovelov bor ter mogoče trta refoška, murva, nazadnje tudi sivka in še kakšna rastlina, ki smo jo v zgodovini posvojili, bi se lahko znašla v tem kontekstu. Tale moj ruj je že od vsega začetka usodno zaznamovan prav z elementom vetra, ko sem ga namreč našel je imel tudi na levi strani lepo živo veno, ki je napajala zanimivo vejo uporabno za oblikovanje v bonsaj. Pa je burja vzela vajeti v svoje roke in nanj podrla bližnji borovec in razklala ter poškodovala vejo. Ruj sem potem spomladi vseeno izkopal, saj je imel na desni strani še manjšo vejico, iz katere sem potem oblikoval današnjo strukturo. Poškodovana veja je sicer nekaj časa še vegetirala in pognala celo nove brste, a je kot se je pozneje izkazalo, vendarle na mojo veliko žalost vzela slovo. Nekaj let je potem nemoteno rastel naprej, brez prave ideje o njegovi nadalnji usodi. Med tem se je desni poganjek lepo debelil in čeprav bo potreboval še kar
pred obdelavo

po obdelavi

Dodaj napis


nekaj časa, je končno padla uporabna ideja o njegovi nadalnji usodi. Škoda je le ker je del žive vene tudi na desni strani odmrl in potem z prve strani izgleda kot tanuki, pa sem tudi zgornjo vejo, iz katere bo nastal vrh, nekako vkomponiral v staro deblo v tem stilu.
Sledilo je najprej čiščenje suhega lesa. Sredica na levem deblu je že napol sprhnela in nakazala se je zanimiva struktura votlega debla, vseeno mi je obdelava vsega suhega lesa vzela kar dober dan dela. Delo je potekalo v začetku najprej z raznimi rezkarji in na koncu še ročno, za čim bolj naraven izgled, čisto za konec še obdelava z ognjem in brušenje z žično krtačo. Zunanjo sivkasto patino mu bo dalo še sonce, najprej bom pa še notranjost temeljito zaščitil z tekočino za jine in seveda potem tudi zunanjost.
Oblikovanje vej je šlo kar dobro od rok, previdno z starimi deli, na srečo brez "krkov" in osnova nadalnjega razvoja drevesa je postavljena. Nekako v slogu vetrni in pol kaskada, tudi posoda bi bila lahko za pol kaskade ali kaj bolj nekovencijonalnega, beri odbitega.

Ni komentarjev:

Objavite komentar